راهنمایی های مهم درباره سفر به فرانسه

بزرگترین سایت گردشگری فرانسه در ایران

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

راهنمایی های مهم درباره سفر به فرانسه

۱۱۱ بازديد

نکات مهمی که هنگام سفر به فرانسه باید بدانید
پنیر، برج ایفل، قلعه ها، سواحل زیبا، پیشخدمت های متکبر- از مواردی هستند که فرانسه به آنها شهرت دارد. سواحل خیره کننده، دره ها و جنگل های بسیار زیبا در کنار برخی از بهترین غذاها و نوشیدنی های جهان؛ شهرهای تاریخی و کاخ ها، و تاریخ طولانی و غنی از ویژگی های این کشور هستند.

و علی رغم آنچه ممکن است شنیده باشید، فرانسوی ها مردمی شگفت انگیز هستند که جلوی گل سرخ می ایستند و آن را می بویند. من عاشق کوله گردی در فرانسه هستم.

حتما بخوانید: مدارس کشور فرانسه: ۱۲ نکته کاربردی که باید بدانید

هیچ چیزی مثل پیک نیک در کنار رود سن یا یک گردش یک روزه در حومه شهرهای فرانسه نمی تواند جذاب باشد. همه چیزهایی که مردم درباره فرانسه می گویند به نوعی هم درست و هم نادرست است. ویرانه های زیبا، قلعه ها، معماری و فرهنگ غنی یادگار تاریخ طولانی این کشور هستند.

در اروپا سفر به فرانسه بسیار گرانقیمت است، و ایتالیا رتبه دوم را دارد. برای کسانی که بودجه اندکی دارند، تجربه سفر به فرانسه غیرممکن نخواهد بود اما سختی هایی به همراه خواهد داشت.

پس از چندین بار سفر به فرانسه، به نکات و راهکارهایی برای صرفه جویی در پول و در عین حال بازدید از جاذبه های دیدنی آن دست پیدا کردم.


حتما بخوانید: کشور فرانسه برای زندگی: ۹ دلیل برای اینکه دقت بیشتری کنید

در حالی که برای سفر به فرانسه و داشتن یک تجربه عالی به پول نسبتا زیادی احتیاج دارید. این راهنما می تواند به شما در برنامه ریزی یک سفر اقتصادی به کشور مورد علاقه من در اروپا کمک کند. لازم نیست ورشکسته شوید!

فهرست مطالب

۱- چیزهایی که باید ببینید و کارهایی که باید انجام دهید

۲- هزینه های معمول

۳- بودجه پیشنهادی

۴- نکاتی برای صرفه جویی در پول

۵- محل اقامت

۶- گشت و گذار

۷- بهترین زمان برای سفر

۸- چگونه ایمن بمانیم

۹- بهترین جا برای رزرو سفر

۱۰- فهرست وسایلی که باید به همراه داشته باشید

۴ چیز برای دیدن و انجام دادن در فرانسه

۱- پاریس: پاریس همه چیز دارد – موزه لوور، امپرسیونیست، برج ایفل، رودخانه سن، پارک های باشکوه، جاز و غذاهای عالی. همانطور که اغلب مردم می گویند پاریس شهری جادویی است و بازدید از آن مدت زیادی طول می کشد، اما چهار یا پنج روز می تواند برای شما کافی باشد. این شهر یکی از شهرهای مورد علاقه من در جهان است و همیشه می توانم در آن چیز جدیدی پیدا می کنم.

۲- لوور: دوست داشتنی و زیبا است و دارای هزاران تاکستان و مزرعه می باشد. شما می توانید در این منطقه شهرهای کوچک زیبا و غذاهای عالی پیدا کنید. منطقه ای نیست که نادیده گرفته شود (هرچند که اغلب مسافرهای انفرادی و کوله گردها آن را نادیده می گیرند.)

۳- مارسی: مارسی یک کلان شهر تاریخی پر از زندگی شبانه، رستوران های عالی، تئاترها، موزه ها و حتی یک ورزشگاه بین المللی فوتبال است. در حالی که شهر کمی صنعتی است، اما آبشار زیبا و ترکیبی از فرهنگ های مختلف در آن، ارزش دیدن دارد.

۴- نیس: این شهر ساحلی واقع در جنوب فرانسه یک مقصد محبوب برای مسافرانی است که بودجه کمتری در اختیار دارند و می خواهند غروب خورشید را تماشا کنند و احتمالا از پس هزینه های کن و موناکو بر نمی آیند. ساحل این شهر معمولی است، اما امکان گشت و گذار در خطوط ساحلی دیگر را نیز فراهم می کند.

حتما بخوانید: معرفی بهترین منابع برای یادگیری زبان فرانسه (کتاب+نرم افزار+وب سایت)

چیزهای دیگری که باید در فرانسه ببینید و انجام دهید

۱- سواحل D-day، نرماندی: این سواحل در جنگ جهانی دوم مورد هجوم نیروهای متفقین قرار گرفتند. یادبودها و موزه هایی وجود دارند که تاریخچه این رویداد را شرح می دهند. هنوز هم می توانید برخی پناهگاه ها و استحکامات قدیمی را مشاهده کنید.

۲- کاخ ورسای: کاخ قدیمی پادشاهان فرانسه که توسط لوئیز چهاردهم ساخته شد در نزدیکی پاریس واقع شده است. این کاخ در اوج قدرت فرانسه ساخته شده و ثروت عظیم پادشاه را به نمایش می گذاشته است. کاخ ورسای به اندازه گذشته هیجان انگیز است و تا قبل از انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ توسط پادشاهان فرانسه مورد استفاده قرار می گرفت. بازدید از آن را از دست دهید!

۳- لیون: منطقه اطراف لیون دارای قلعه های شگفت انگیز و دهکده های کوچک است و برای کسانی که به دنبال کشف مناطق روستایی فرانسه هستند بسیار عالی است. اگر می خواهید به فرانسه قرون وسطایی سر بزنید، لیون را در نظر بگیرید. کل مکان جز میراث جهانی یونسکو است و حس سفر به گذشته را به شما می دهد.

۴- موناکو: این پادشاهی کوچک دارای خیابان های کوچک، ساختمان های زیبا، یک کازینو مشهور و قایق های بادبانی مدرن غول پیکر است. با رفتن به این منطقه می توانید با قشر مرفه جامعه یعنی کسانیکه در تابستان از اقصی نقاط فرانسه به کوت دازور می آیند وقت بگذرانید.

۵- سن- تروپه: اگر سفر به مارسی برای شما خیلی پیش پا افتاده است، می توانید با قایق به St. Tropez  بروید و در شهرهای زیبای تپه ای استراحت کنید، در آب های آبی لاجوردی شنا کنید و با ثروتمندان و مشاهیر همراه شوید.

۶- آلزاس: درشمال شرقی فرانسه واقع شده و مکانی زیبا برای بازدید است. کلمار یک شهر قدیمی و اصلی ترین جاذبه منطقه محسوب می شود. قدمت برخی از ساختمان ها به دهه ۱۳۰۰ باز می گردد. یک شهر فرانسوی زیبا که هر کسی آرزوی دیدنش را دارد!

۷- پارک دولاویلت: این پارک محل استقرار یک موزه علمی و جاذبه های عجیب و غریب دیگر است. مجموعه بزرگی از معماری های زیبا، باغ ها و فضای باز برای فعالیت و کاوش در آن وجود دارد. بازدید از این پارک برای کودکان و بزرگسالان مناسب است.

حتما بخوانید: به عنوان یک توریست در اروپا این ۱۵ کار را هرگز انجام ندهید!

۸- بازمانده های جنگ: فرانسه در طول جنگ جهانی اول آسیب زیادی دید و هنوز هم بسیاری از خسارت های ناشی از آن سالها در سراسر کشور دیده می شود. به عنوان مثال، دو نبرد مهم در Vimy Ridge (که موفقیت چشمگیری برای نیروهای کانادایی بود) و Verdun اتفاق افتاد. هر دو منطقه دارای مراکز توریستی بسیار عالی و امکانات بازدید هستند. این بازدید می تواند جنبه آموزشی داشته باشد.

۹- خرابه های رومی: فرانسه برخی از بهترین ویرانه های رومی خارج از ایتالیا را دارد. شهرهای نارنجی، نیم و آرل همگی دارای تئاترهای زیبا رومی هستند. نیم همچنین دارای یک معبد زیبا نیز هست (من نیم را خیلی دوست داشتم). مطمئناً دیدن بسیاری از نشانه های حکومت روم در جنوب فرانسه جای تعجب دارد و بازدید از این مناطق خالی از لطف نیست.

۱۰- شهر قرون وسطایی کارکاسون: Carcassonne شهری با دیوارهای قرون وسطایی است. افسانه ها حکایت از نجات این شهر توسط یک زن از دست نیروهای دشمن دارند. این زن پیشنهاد داد باقیمانده غذاها را یه یک خوک بخورانند، و هنگامی که آن را چاق کردند، بر فراز استحکامات قرار دهند، به طوری که نیروهای متخاصم با دین آن تسلیم شوند و به خانه بروند. احتمالاً این چیزی فراتر از یک افسانه نیست، اما اهمیتی ندارد، این شهر شخصیت قرون وسطایی خود را حفظ کرده و مغازه ها و کوچه های جالبی برای بازدید دارد.

۱۱- اسکی: کوه های آلپ فرانسه از بهترین مناطق اسکی در اروپا هستند. اگر در زمستان در اروپا هستید و بدنبال سرگرمی می گردید، می توانید یک گروه را جمع کرده و یک کلبه ییلاقی، یا یکی از هتلها یا مسافرخانه های منطقه را کرایه کنید. توجه داشته باشید که اسکی در فرانسه چندان ارزان نیست!

 هزینه سفر به فرانسه

اسکان- اجاره اتاق در مسافرخانه بسته به محلی که در آن اقامت دارید ۱۵ تا ۴۰ یورو (۱۷-۴۵ دلار آمریکا) در ازای هر شب خواهد بود و پاریس بیشترین هزینه را خواهد داشت. اتاقهای خصوصی در مسافرخانه ها حدود ۷۵ یورو (۸۵ دلار) یا بیشتر هزینه خواهند شد. هتل های متوسط برای یک اتاق دو نفره با WiFi و سیستم تهویه هوا، حدود ۶۰ یورو (۶۸ دلار) به ازای هر شب دریافت می کنند. هزینه اقامت خارج از پاریس، بوردو و ریورا ارزان تر است. همچنین می توانید برای اجاره اتاق یا آپارتمان از خدماتی مانند Airbnb استفاده کنید. در شهر گرانی مانند پاریس، این سرویس می تواند بهترین گزینه باشد. نرخ Airbnb از ۱۵ یورو (۱۷ دلار) برای یک اتاق مشترک و ۴۵ یورو (۵۰ دلار) برای یک آپارتمان کامل شروع می شود.

غذا – خرید غذا در فرانسه می تواند بسیار ارزان و بهترین راه برای تجربه غذاهای این کشور باشد. بازار دوست شماست! فروشگاه های نان، پنیر و گوشت زیادی وجود دارند – سبک زندگی فرانسوی ها معمولا به این شکل است که افراد به بازارهای محلی می روند، مواد غذایی می خرند و آشپزی می کنند. هزینه ناهار دو نفر می تواند ۱۰ یورو (۱۱ دلار) باشد. ساندویچ های آماده در مغازه های ارزان قیمت محلی حدود ۷-۴ یورو (۵-۸ دلار) هزینه دارند. غذا خوردن در رستوران ها بین ۲۰ تا ۳۵ یورو (۲۳ تا ۴۰ دلار) برای یک وعده غذایی به همراه یک لیوان نوشیدنی هزینه خواهد شد. اگر خودتان آشپزی کنید، می توانید انتظار داشته باشید که حدود ۴۵ تا ۶۵ یورو (۵۰-۷۵ دلار) برای مواد غذایی در عرض یک هفته هزینه کنید، اما اگر یک فروشگاه مواد غذایی تخفیفی مانند Aldi یا Lidl پیدا کنید، هزینه کمتری خواهید پرداخت.

حتما بخوانید: آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟ مدت زمان یادگیری چقدر است؟

فعالیت ها – هزینه ورودی اکثر موزه ها و جاذبه های دیدنی بین ۹-۲۰ یورو (۱۰ تا ۲۳ دلار آمریکا) است. بالا رفتن از برج ایفل بین ۷ تا ۱۷ یورو (۸-۲۰ دلار آمریکا) هزینه خواهد شد. بازدید از کاخ و باغ های ورسای ۲۵ یورو (۲۸ دلار) تمام می شود.

بودجه پیشنهادی برای سفر به فرانسه

برای کوله گردی، روزانه ۴۵-۷۷ یورو (۵۰-۸۸ دلار آمریکا) لازم خواهید داشت. با توجه به این بودجه ، باید در مسافرخانه ها بمانید، وعده های غذایی ارزان بخورید، بیشتر غذاهای خود را خودتان بپزید (که به لطف بازارهای محلی زیاد انجام آن آسان است)، به دیدن چند جاذبه توریستی بسنده کنید، و برای جابجایی از حمل و نقل محلی / قطارهای معمولی و اشتراک گذاری خودرو استفاده کنید.

برای سفرهای متوسط، باید برای هر روز بین ۱۳۵ تا ۱۵۰ یورو (۱۵۳-۱۷۰ دلار) بودجه اختصاص دهید. به این ترتیب می توانید اتاقهای خصوصی یا Airbnbs رزرو کنید، اکثر اوقات بیرون غذا بخورید، هر جاذبه دیدنی که می خواهید را ببینید و از قطارهای پر سرعت کشور که دارای سرعت بالایی هستند لذت ببرید.

حتما بخوانید: ۳۰ تا از بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه (نظر توریست ها)

برای سفرهای لوکس و تجملاتی ۳۷۵+ یورو (۴۳۰+ دلار) در روز لازم است، با این بودجه می توانید در هتل های درجه یک اقامت داشته باشید، بیرون غذا بخورید، هر فعالیتی که می خواهید انجام دهید، تورهای اختصاصی داشته باشید و در سراسر کشور پرواز کنید. از آنجا که سفر به فرانسه می تواند واقعاً پرهزینه باشد، این را به عنوان حداقل هزینه های خود در نظر بگیرید. اگر غذاهای خوب و هتل رویایی بخواهید، احتمالاً باید هزینه بیشتری صرف کنید (به خصوص اگر در شهرهای بزرگ بمانید).

  محل اقامت غذا حمل و نقل جاذبه های دیدنی متوسط هزینه روزانه
کوله گردی ۱۷-۴۵ دلار ۱۰-۱۵ دلار ۲۰ دلار ۱۰-۲۳ دلار ۵۰-۸۸ دلار
سفرهای معمولی ۶۸-۸۵ دلار ۳۰ دلار ۲۵ دلار ۳۰ دلار ۱۵۳-۱۷۰ دلار
سفرهای تجملاتی ۱۶۰ دلار ۱۲۰ دلار ۵۰ دلار ۱۰۰ دلار ۴۳۰+ دلار

راهنمای سفر به فرانسه: نکاتی برای صرفه جویی در پول

در صورت بی احتیاطی فرانسه می تواند کل پول شما را خرج کند. کشور ارزانی نیست. بله، غذا و نوشیدنی می تواند ارزان باشد البته اگر در بازارها غذا بخورید، اما، به طور کلی، اسکان و حمل و نقل هزینه زیادی دارد بنابراین باید مراقب هزینه های خود باشید. در اینجا به چند نکته برای صرفه جویی در پول برای کمک به شما در کاهش هزینه های سفر اشاره می کنم:

۱- به پیک نیک بروید- بیرن غذا خوردن در فرانسه، به ویژه در پاریس، گران قیمت است. رستوران ها می توانند کل بودجه یک روز شما را به خود اختصاص دهند. خوشبختانه، پیک نیک در فرانسه معمول است. به بازار محلی بروید. پنیر، نان، میوه و گوشت بخرید، به پیک نیک بروید و مردمی که از آنجا عبور می کنند را تماشا کنید. با کمتر از ۱۰ یورو (۱۱ دلار آمریکا) می توانید یک وعده غذایی خوب تهیه کنید.

۲- با قطار (معمولی) سفر کنید – سفر با قطار در اروپا بسیار ارزان است علاوه بر این ساده ترین راه برای گشت و گذار در فرانسه نیز محسوب می شود. خط TGV می تواند گران باشد، اما اگر از قطارهای معمولی استفاده کنید می توانید صرفه جویی کنید.

۳- از بازارها خرید کنید- به غذاهای مشهور فرانسوی علاقه دارید؟ کاری که محلی ها انجام می دهند را انجام دهید و به بازارهای محلی بروید. برای تهیه بهترین غذاهای محلی پنیر، ماهی، نان و … تهیه کرده و خودتان آشپزی کنید. این راهکار به عنوان جایگزینی برای غذا خوردن در رستورانها، به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند.

۴- از اشتراک گذاری خودرو استفاده کنید- اگر برنامه سفرتان انعطاف لازم را داشته باشد، می توانید از سرویس BlaBlaCar استفاده کرده و با افراد محلی بین شهرها (یا کشورها) همسفر شوید. رانندگان تأیید شده و کاملاً ایمن هستند (هرچند که گاهی اوقات خودروها در دسترس نیستند).

۵- غذای prix-fixe بخورید – این منو به شما اجازه می دهد ۲ تا ۳ وعده غذا را به قیمتی حدود ۲۰ یورو (۲۳ دلار آمریکا) تهیه کنید. برای صرفه جویی بیشتر در هزینه ها، ناهار را به جای شام در نظر بگیرید (که، در فرانسه، هم به طور معمول ۲ وعده است)، در این صورت هزینه ها نصف می شوند.

۶- کاناپه گردی (Couchsurf) کنید- هیچ چیز ارزانتر از جای خواب رایگان نیست. Couchsurfing شما را با افراد محلی در ارتباط قرار می دهد و علاوه بر اقامت رایگان یک راهنمای تور محلی نیز دارد که می تواند شما را با کلیه مکان های دیدنی آشنا کند. میزبان های زیادی برای کاناپه گردی در این کشور وجود دارند. من به شدت توصیه می کنم حداقل یک بار از این روش استفاده کنید و هزینه اسکان خود را کاهش دهید، دوست جدید پیدا کنید و آشپزخانه ای برای آشپزی داشته باشید.

۷- اگر زیر ۲۶ سال هستید کارت دانشجویی بین المللی تهیه کنید- فرانسه در صورت داشتن کارت دانشجویی بین المللی (ISIC card) تخفیف های ویژه ای به افرادی که زیر ۲۶ سال دارند ارائه می دهد!

در فرانسه کجا بمانیم

به دنبال بهترین میزبان در فرانسه هستید؟ در هر شهر هزار گزینه وجود دارد. در اینجا برخی از مکان های مورد علاقه من در فرانسه آورده شده اند:

  • St. Christopher’s (پاریس)
  • The Loft Boutique Hostel (پاریس)
  • Central Hostel (بوردو)
  • Hostel 20 (بوردو)
  • Hostel Mayerbeer (نیس)
  • Villa Saint Exupery Beach (نیس)
  • Vertigo Vieux-Port (مارسی)
  • Hello Hostel (مارسی)

چگونه در فرانسه گشت و گذار کنیم

حمل و نقل عمومی – سیستم های حمل و نقل محلی قابل اعتماد هستند و هزینه ای بین ۱-۳ یورو (۱٫۱۵-۳٫۵۰ دلار آمریکا) در هر سفر خواهند داشت. بیشتر شهرها و روستاها دارای سیستم قطار، اتوبوس و تراموا هستند! حمل و نقل از فرودگاه به مرکز شهر و بر عکس به طور کلی مقرون به صرفه و کاربر پسند است. برای رفتن به پاریس از شارل دوگل، حدود ۱۰ یورو (۱۱ دلار) باید پرداخت کنید. استفاده از تاکسی به صرفه نیست، بنابراین وقتی می توانید از آن اجتناب کنید.

حتما بخوانید: مردم فرانسه چگونه هستند؟ شناخت روحیات مردم فرانسه

هواپیمایی های ارزان قیمت- فرانسه دارای چندین فرودگاه بزرگ است و خطوط هوایی ارزان محبوب هستند. اگر محدودیت زمانی نداشته باشید، برای گشت و گذار در کشور می توانید از هواپیما استفاده کنید. هم مقرون به صرفه و هم آسان است. چند هواپیمایی که در فرانسه فعالیت دارند:

  • نروژین ایر
  • رایان ایر
  • ایزی جت
  • ترانساویا
  • هواپیمایی ویولینگ

به طور متوسط ​​پرواز یک طرفه پاریس به نیس ۵۰ یورو (۵۷ دلار) و پاریس به مارسی نیز ۵۰ یورو (۵۰ دلار) است. برای دسترسی به قیمت های مناسب بلیط خود را حداقل یک ماه زودتر رزرو کنید.

اتوبوس – فرانسه چندین اپراتور اتوبوس دارد، از جمله:

  • Eurolines
  • Flixbus
  • Isilines
  • Ouibus

شرکت اتوبوسرانی پیشنهادی من  Flixbus است.

برای مثال سفر با اتوبوس از پاریس به مارسی حدود ۳۰ یورو (۳۴ دلار) هزینه خواهد داشت در حالی که سفر از پاریس به استراسبورگ ۱۷-۲۵ یورو (۱۹-۲۸ دلار) است. سفر ۷٫۵ ساعته از پاریس به بوردو از حدود ۱۳ یورو (۱۵ دلار) شروع می شود، و سفر ۳ ساعته از پاریس به تور (در دره لیر) حدود ۱۰ دلار (۱۱ دلار) است. یک مسافت طولانی تر مانند پاریس به نیس از ۲۶ یورو (۳۰ دلار) شروع می شود.

سیستم اتوبوسرانی بسیار عالی است، اما من به طور کلی قطار را ترجیح می دهم. زیرا راحتر و بهتر است.

قطارها – فرانسه دارای قطارهای منظم و همچنین قطارهای پر سرعت TVG است. SNCF راه آهن ملی فرانسه است و می توانید بلیط خود را در وب سایت آن خریداری کنید. اما حتی قطارهای معمولی هم خیلی سریعتر از اتوبوس ها هستند!

در صورتی که بلیط خود را از قبل تهیه نکرده باشید، سفر با قطار از پاریس به نیس ۱۶۰-۱۸۰ یورو (۱۸۲-۲۰۵ دلار) هزینه خواهد داشت. اما اگر از قبل خرید کنید، بلیط درجه دو پاریس-نیس حدود ۲۵ یورو (۲۸ دلار) است. سفر با قطار از پاریس به استراسبورگ ۷۵-۸۵ یورو (۸۵-۹۷ دلار آمریکا) هزینه دارد اما بلیط های درجه دو از حدود ۲۵ یورو (۲۸ دلار) شروع می شوند. سفرهای کوتاه تر مثل مارسی به نیس از ۲۲ یورو (۲۵ دلار) شروع می شوند، در حالی که می توانید با ۲۲ یورو (۲۰ دلار) از پاریس به تور بروید. تخفیف های خوبی در سفر با قطار به مسافران زیر ۲۶ سال داده می شود!

همچنین ممکن است بخواهید از EuRail Pass استفاده کنید که به مسافران این امکان را می دهد که در یک دوره زمانی خاص، در اروپا گشت و گذار کنند. این خط آنه در سراسر قاره، ملی یا منطقه ای هستند.

اشتراک گذاری اتومبیل /هم پیمایی – اگر برنامه سفرتان انعطاف پذیر است، می تونید از یک سرویس اشتراک گذاری استفاده کنید و با افراد محلی همسفر شوید. رانندگان تأیید شده و امن هستند. BlaBlaCar محبوب ترین سرویس هم پیمایی موجود است. من از این سرویس برای گردش در اغلب کشورها استفاده می کنم. بعضی مواقع زبان موانعی را بوجود می آورد، اما در کل استفاده از آن بسیار آسان است!

سواری رایگان (hitchhiking)- در فرانسه بسیار امن است اما برای همه مناسب نیست. HitchWiki  بهترین وب سایت برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سواری رایگان می باشد. استفاده از این سرویس برای سفر در قاره اروپا بسیار رایج است.

چه موقع به فرانسه برویم

فرانسه در تابستان شلوغ می شود. در این زمان قیمت ها نیز افزایش می یابند. اما هوا بسیار عالی است، بنابراین در طول تابستان که اوج سفرها هم هست فرانسه واقعا دیدنی است. متوسط ​​دما بین ۶۱-۷۵ درجه فارنهایت (۱۶-۲۴ درجه سانتی گراد) است.

بهار و پاییز نه فصل رونق سفرها هستند و نه رکود (به ترتیب از مارس تا مه و سپتامبر تا اکتبر). در این زمان هوا هنوز گرم است اما تعداد مسافران زیاد نیست و قیمت ها ارزان تر هستند. این زمان مورد علاقه من برای بازدید از فرانسه است – هوا خوب است، جمعیت کمتر و قیمت ها پایین تر هستند.

زمستان از نوامبر تا فوریه است. هوا حتی در جنوب نیز سرد می شود. میانگین دمای زمستان از ۳۲-۴۶ درجه فارنهایت (۰-۸ درجه سانتی گراد) است. از طرف دیگر، فصل کریسمس خارق العاده است – بازارها و جشنواره های کریسمس بسیار زیبایی در دسترس هستند!

چگونه در فرانسه ایمن بمانیم

حملات تروریستی و پوشش مداوم رسانه ها، باعث شده است اغلب از من سؤال شود که آیا سفر به فرانسه امن است. اروپا از هر مکان دیگری در جهان امن تر است.

فرانسه برای کوله گردی و مسافرتهای انفرادی بسیار ایمن است اما باید مراقب کلاهبرداری و جرائم جزئی باشید. در مکانهای شلوغ از وسایل خود محافظت کنید و مراقب افرادی که به شما چیزی تعارف می کنند باشید.

همیشه به حس خود اعتماد کنید. برای مثال اگر یک راننده تاکسی مشکوک به نظر می رسد، ماشین را متوقف کنید و پیاده شوید. اگر هتل تان از آنچه فکر می کنید قدیمی تر است، از آنجا خارج شوید. از مدارک شخصی خود، از جمله گذرنامه و شناسنامه کپی بگیرید. برنامه سفر خود را با عزیزانتان در میان بگذارید تا آنها از محل اقامت شما اطلاع داشته باشند.

مهمترین توصیه ای که می توانم ارائه دهم تهیه یک بیمه نامه مسافرتی خوب است. بیمه مسافرتی شما را در مقابل بیماری، آسیب، سرقت و لغو محافظت می کند. این محافظت جامع در صورت وقوع هر نوع اشتباه شما را مورد حمایت قرار می دهد. من هرگز بدون بیمه سفر نمی کنم زیرا در گذشته بارها مجبور شده ام از آن استفاده کنم.

راهنمای سفر به فرانسه: بهترین منابع رزرو

در زیر فهرست شرکت های مورد علاقه ام که هنگام سفر به فرانسه از آنها استفاده می کنم را ملاحظه می کنید. این شرکتها در این فهرست گنجانده شده اند زیرا به طور مداوم در حال معامله هستند، خدمات مشتری در سطح جهانی و معتبر ارائه می دهند و در کل از رقبای خود بهتر هستند.

  • Momondo– این سایت رزرواسیون مورد علاقه من است. من هرگز بدون بررسی این سایت پروازم را رزرو نمی کنم.
  • Skyscanner– Skyscannerیکی دیگر از موتورهای جستجوی پرواز است که بسیاری از شرکتهای هواپیمایی را جستجو می کند، از جمله بسیاری از شرکت های ارزانتر که سایت های بزرگتر بررسی نمی کنند. من همیشه بررسی را با Momondo شروع می کنم، و از این سایت هم به عنوان راهی برای مقایسه قیمت ها استفاده می کنم.
  • Airbnb– یک گزینه مناسب برای ارتباط با صاحب خانه هایی است که خانه یا آپارتمان خود را اجاره می دهند. (اگر تازه وارد Airbnb شده باشید، ۳۵ دلار در ازای اولین اقامت خود دریافت می کنید!)
  • Hostelworld– بهترین سایت برای پیدا کردن مسافرخانه در فرانسه که دارای بزرگترین فهرست موجود، بهترین رابط جستجو و وسیع ترین دسترسی است.
  • Couchsurfing– این وب سایت به شما اجازه می دهد به صورت رایگان روی صندلی های خالی اتومبیل افراد بنشینید. یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه ها و در آن واحد ملاقات با افراد محلی که می تواند به آشنایی شما با شهر منجر شود. این سایت همچنین رویدادهایی که می توانید برای دیدن افراد در آنها شرکت کنید را فهرست می کند.
  • Booking.com – بهترین سایت مربوط به رزرواسیون که ارزانترین و کمترین نرخ را ارائه می دهد. این سایت رایگان، و دارای رابط کاربری عالی و وسیع ترین انتخاب اسکان می باشد. هر بار که به این سایت سر زده ام، ارزانترین نرخ ها را داشته است.
  • Rail Europe– اگر می خواهید به اروپا سفر کنید و با قطارهای پر سرعت مسافت طولانی زیادی را طی کنید، از این گزینه استفاده کنید. من سه بار از آن استفاده کرده ام و هر بار صدها دلار پس انداز کردم.
  • Intrepid Travel – اگر می خواهید یک تور گروهی در فرانسه داشته باشید، با Intrepid Travel همراه شوید. آنها تورهای گروهی ارائه می دهند که از اپراتورهای محلی استفاده می کنند و به شدت طرفدار حفاظت از محیط زیست هستند. اگر می خواهید با به یک تور سفر کنید، با آنها همراه شوید. به عنوان خواننده این سایت، با یک کلیک می توانید از تخفیف های انحصاری بهره مند شوید!
  • STA Travel– شرکت خوبی برای افراد زیر ۳۰ سال و یا دانشجویان است. STA Travel بلیط هواپیمایی با تخفیف و همچنین گذرنامه هایی را برای شما فراهم می کند که بسیار به صرفه هستند.
  • Grassroots Volunteering– این وب سایت فهرستی از سازمان های داوطلبانه محلی را به مسافران ارائه می دهد.
  • The Man in Seat 61– این وب سایت یک راهنمای نهایی برای آموزش سفر به تمام نقاط جهان است. جامع ترین اطلاعات در مورد مسیرها، زمان ها، قیمت ها و شرایط قطارها را ارائه می دهد. اگر قصد سفر طولانی با قطار دارید، با این سایت مشورت کنید.
  • Rome 2 Rio– این وب سایت به شما اجازه می دهد ارزانترین و بهترین راه از نقطه A به نقطه B را پیدا کنید. اطلاعات مربوط به تمام مسیرهای اتوبوس، قطار، هواپیما یا قایق که می توانند شما را به نقطه مورد نظرتان برسانند و همچنین هزینه های آنها را به شما می دهد.
  • FlixBus که در آلمان مستقر است به ۲۰ کشور اروپایی سرویس دهی دارد و قیمت آنها از ۵ یورو (۶ دلار) شروع می شود! اتوبوس های آنها WiFi و پریز برق رایگان ارائه می دهند.
  • Bla Bla Car یک وب سایت هم پیمایی یا اشتراک گذاری خودرو است که به شما اجازه می دهد با پرداخت هزینه سوخت، سوار خودرو رانندگان محلی شوید. شما درخواست می کنید، آنها تأیید می کنند، و با هم همسفر می شوید! این نوع سفرها ارزان تر و جالب تر از اتوبوس یا قطار هستند!
  • World Nomads– من تمام سفرهایم را در این وب سایت بیمه می کنم. خدمات عالی، قیمت های رقابتی و پوشش دهی مناسب از ویژگی های این وب سایت هستند. من از سال ۲۰۰۳ که مسافرت را شروع کردم از این بیمه استفاده کرده ام. بدون آن خانه را ترک نکنید!

چیزهایی که باید به همراه داشته باشید

اگر قصد عزیمت به فرانسه را دارید، در اینجا در مورد آنچه باید به همراه داشته باشید پیشنهادهایی را مطرح خواهم کرد.

لباس

  • ۱ عدد شلوار جین (شلوار جین سنگین است و به راحتی خشک نمی شود، اما من آن را دوست دارم؛ یک جایگزین مناسب برای آن شلوار نخی است)
  • ا عدد شلوارک
  • ۱ حوله حمام
  • ۶ تی شرت
  • ۱ تی شرت آستین بلند
  • ۱ جفت دمپای لاانگشتی
  • ۱ جفت کفش ورزشی
  • ۸ جفت جوراب (همیشه چند جفت گم می کنم)
  • ۷ جفت شلوارک ورزشی
  • ۱ مسواک
  • ۱ خمیر دندان
  • ۱ تیغ صورت
  • ۱ بسته نخ دندان
  • ۱ شامپو کوچک
  • ۱ بطری کوچک شامپو بدن
  • ۱ حوله
  • دئودورانت

کیت پزشکی کوچک (ایمنی مهم است!)

  • چسب زخم
  • کرم هیدروکورتیزون
  • کرم ضد باکتری
  • گوش گیر
  • مسکن
  • ضدعفونی کننده دست (میکروب = بیماری = تعطیلات بد)

وسایل متفرقه

  • قفل رمزدار
  • زیپ کیپ (جلوگیری از نشت وسایل)
  • کیسه های پلاستیکی (مناسب برای لباس)
  • شارژر / آداپتور جهانی
  • نی تصفیه آب لایف استراو (یک بطری آب با یک دستگاه تصفیه آب. آب شیر قابل نوشیدن است. و این فقط برای کاهش مصرف بطری های پلاستیکی است!)

لیست پیشنهادی برای زنان

من زن نیستم، بنابراین نمی دانم زنها چه می پوشند، اما کریستین آدیس، مسافر تنهای (سولو) ما، این لیست را پیشنهاد می کند:

لباس

  • ۱ مایو
  • ۱ سارونگ (لنگی که دور کمر می بندند)
  • ۱ شلوار جین کشی (به راحتی شسته و خشک می شود)
  • ۱ شلوار لگ (اگر سرد باشد، می توانید زیر شلوار جین بپوشید، در غیر این صورت با یک لباس یا پیراهن)
  • ۲-۳ بلوز آستین بلند
  • ۲-۳ تی شرت
  • ۳-۴ رکابی
  • ۱ ژاکت سبک

لوازم آرایش

  • ۱ اسپری شامپو خشک و پودر تالک (موها را خشک نگه می دارد)
  • ۱ برس مو
  • لوازم آرایشی که استفاده می کنید
  • کش و گیره های مو
  • محصولات بهداشتی زنانه (می توانید در آنجا خرید کنید، اما من ترجیح می دهم روی آن حساب نکنم و علاوه بر این بیشتر ما از محصولات خاصی استفاده می کنیم که ممکن است همه جا در دسترس نباشد)

راهنمای سفر به فرانسه:مطالب پیشنهادی

 Les Misérables (بینوایان)، نویسنده ویکتور هوگو: داستان کلاسیکی که نمی توانید از آن بگذرید! ژان والژان، کشاورزی که به جرم سرقت نان زندانی است، یکی از مشهورترین شخصیت های ادبی تاریخ به شمار می رود. ویکتور هوگو ما را به زندگی در پاریس قرن نوزدهم و قیام سال ۱۸۳۲ می برد. این کتاب داستان ژان والژان و آزار و اذیت وی توسط بازرس ژاور، مشکلات زن جوانی به نام فانتین و رفتارهای غیراخلاقی و بد خانواده تناردیه را دنبال می کند. این کتاب یک انتقاد آشکار به سیستم های سیاسی و حقوقی فرانسه است.

جشن متحرک، نویسنده ارنست همینگوی: اگر یک دوره وجود داشته باشد که بیش از هر زمان دیگری مشتاق دیدن آن باشم، دهه ۱۹۲۰ پاریس است. خاطرات همینگوی نیز گزینه بعدی است. این کتاب پس از درگذشت همینگوی منتشر شد و زندگی او در پاریس و دوران حرفه ای نویسندگی اش را بازگو می کند. او بی پول اما خوشحال بود، و وقت خود را صرف نوشتن در کافه ها به همراه دیگر نویسندگان مشهور مانند زلدا فیتزجرالد و جیمز جویس می کرد.

یک سال در پروانس، نویسنده پیتر مایل: من قبلاً درباره این کتاب شنیده بودم اما تا زمانیکه چندین خواننده مطالعه آن را توصیه نکرده بودند زحمت مطالعه اش را به خودم نداده بودم. خوشحالم که بالاخره آن را خواندم – باور نکردنی بود. رمان زندگی نامه ای که یک سال از زندگی نویسنده پیتر مایل در پروانس، جزئیات و مبارزات و شادی های سازگاری با یک فرهنگ جدید را نشان می دهد. من شخصیت های جالبی که با او ملاقات داشتند و توصیف او از زندگی آرام در فرانسه را دوست داشتم. به عنوان یک فرانسه دوست، این کتاب باعث می شود که بخواهم بیشتر به فرانسه بروم. داستان به طرز شگفت انگیزی و با حوصله نوشته شده است.

تقریباً فرانسوی: عشق و زندگی جدیدی در پاریس، نویسنده سارا توربول: قرار بود بازدید سارا توربول از شهر نور یک هفته به طول انجامد، اما او تا پایان عمر با مردی که برای بازدید از او به پاریس سفر کرده بود، همراه شد (پاریس این تأثیر را در مردم دارد). این کتاب زندگی توربول در شهر پاریس را دنبال می کند، فراز و نشیب هایی که او برای عجین شدن در یک فرهنگ خارجی طی می کند، آرام آرام بیشتر و بیشتر عاشق کتاب خواهید شد. در بسیاری از مواقع داستان عجیب و غریب و کلیشه ای است، اما به خواننده یاد می دهد که یک شهر خارجی هرگز شما را به عنوان یکی از شهروندان واقعی خود نمی پذیرد. لحن کتاب خنده دار و لطیف است و داستان جذابی را روایت می کند.
چرب زبان

ویزا پاریس (ویزا فرانسه)

اگر برای سفرتان تور فرانسه را انتخاب می‌کنید، خیال‌تان از بابت ویزا راحت باشد. بیشتر تورها خدمات ویزا را هم انجام می‌دهند. اما اگر خودتان می‌خواهید به طور مستقل وارد عمل شوید و کارهای سفر را انجام دهید، باید به فکر ویزا هم باشید.

اولین مرحله برای دریافت ویزا پاریس، گرفتن وقت سفارت است. پس از اینکه وقت سفارت را گرفتید، باید مدارک مورد نیاز را به پرسنل سفارت تحویل بدهید. پس از تحویل مدارک، از شما انگشت نگاری گرفته می شود در صورتی که مدارک شما کامل باشد و هدف سفر شما کارمند سفارت را قانع کند، به زودی ویزا پاریس را دریافت خواهید کرد.

اگر می‌خواهید درباره اخذ ویزا مطمئن باشید، تمام مدارک را به طور کامل تهیه کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.