بهترین جاذبه های تفریحی و توریستی پاریس

بزرگترین سایت گردشگری فرانسه در ایران

سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

بهترین جاذبه های تفریحی و توریستی پاریس

۱۰۱ بازديد
بهترین جاذبه های تفریحی و توریستی پاریس

1. بازدید از برج ایفل

کمتر کسی هست که نام برج ایفل را در دنیا نشنیده باشد و یا اگر مسافر پاریس باشد، الویت اولش بازدید از این برج زیبا نباشد. ایفل برجی فلزی است که در یک فضای سبز عمومی در مجاورت رود سن در پاریس بنا شده است. ایفل مرتفع ترین بنای پاریس، در زمره مشهورترین نمادهای جهان است که امروزه از مهم ترین مراکز جذب توریست به شمار می رود. با توجه به اینکه از ابتدای ساخت این برج تاکنون بیش از ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر از این بنا دیدن کرده‌اند، این بنا به عنوان پربازدید کننده‌ترین بنا در جهان، شناخته می‌شود.

برج ایفل نمونه ی برجسته ی کاربرد آهن در یک سازه ی نمادین در اواخر قرن نوزدهم است که شرایط لازم برای استفاده ی گسترده از آهن در ساختمان ها در قرن بیستم را فراهم کرد. ساختار این سازه به شکلی است که باز و بدون طبقه‌های میانی (به جز دو سطح) می‌باشد. یک سمت آن رودخانه سن و سمت دیگر البته کمی دورتر بنای گنبددار و زرینی دیده می‌شود که عمارت اینولید نام دارد و مقبره ناپلئون آنجاست.

برج ایفل با ۳۰۰ متر ارتفاع تقریبا معادل یک ساختمان ۷۰ طبقه می باشد، با انضمام یک آنتن ۲۴ متری که در بالای آن قرار گرفته، ارتفاع کلی برج به ۳۲۴ متر - یک ساختمان ۸۱ طبقه - می رسد. ایفل در سال ۱۸۸۹ به عنوان مرتفع ترین برج جهان بنا شد و این عنوان را تا سال ۱۹۳۰ که آسمانخراش کرایسلر (Chrysler) با ۳۱۹ متر ارتفاع در شهر نیویورک ساخته شد، حفظ کرد. این برج هم اکنون بلندترین سازه موجود در شهر پاریس و چهارمین سازه بلند فرانسه است.

در این بنا ۷,۳۰۰ تن فلز به کار رفته و وزن کلی آن ۱۰,۱۰۰ تن می باشد. تعداد پله هایی که به نوک برج منتهی می شود تقریبا پس از هر بار بازسازی تغییر کرده، در ابتدا ۱,۷۱۰ پله وجود داشت، در اوایل دهه ۱۹۸۰ پس از اولین بازسازی، تعداد آنها به ۱,۹۲۰ رسید و امروز نیز ۱,۶۶۵ پله در ایفل به چشم می خورد.

 
2. بازدید از موزه لوور

موزه Musee du Louvre فرانسه شاید مشهورترین موزه در دنیا برای ایرانیان باشد. موزه ایی با هرم شیشه ایی مشهور آن در قلب شهر پاریس. این موزه آثار گرانقدری را از هنرمندان بزرگ عرصه هنر در خود جای داده است. مثل نقاشی مونا لیزا، اثر داوینچی. موزه لوور در شهر پاریس در کشور فرانسه واقع شده است. بیش از ۳۵ هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف موزه لوور نگهداری می‌شود.

موزه لوور یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است. این بنا توسط پادشاهان فرانسه دائما گسترش می یافت .ریشه کلمه لوور به معنای "روشنائی آسمان" است. دولت فرانسه آثار هنری با ارزش لوور را در بین دو جنگ جهانی اول و دوم مخفی و بشدت مراقبت کرده است . این مکان برای آنکه در مواقع ضروری دوباره قابل استفاده باشدبه صورت اسرار آمیز و نهان باقی مانده است. قسمت های زیادی از این بنا به سبک رنسانس فرانسه ساخته شده و درسال 1546 معماری با نام پیرسکات به دستور پادشاه فرانسیس اول مجموعه غربی لوور را ساخت.

 
3. بازدید از موزه Musee d'Orsay

این موزه به نمایش شاهکار های تاریخی و هنری بین سال های 1848 تا 1914 می پر دازد. این موزه در سال 2011 بازسازی و به روز رسانی شده است. لازم به ذکر است که این موزه زمانی ایستگاه راه آهن بوده است.

 
4. بازدید از باغ های لوگزامبورگ ( Luxembourg Gardens)

قدمت این باغ به سال 1612 باز می گردد، زمانی که ماری دو مدیسی، همسری هنری چهارم که اصالتا ایتالیایی و اهل فلورانس بوده است، تصمیم گرفت، کاخی را شبیه کاخ Pitti فلورانس بنا کند. از این رو، او محوطه ی هتل لوگزامبورگ را خرید و ساخت و ساز این باغ و کاخ زیبا را در آن شروع کرد. امروزه این باغ در وسط شهر پاریس واقع شده است و گردشگران زیبایی را روزانه به سوی خود جذب می کند. لازم به ذکر است که برای گردش و دیدن این مجموعه حداقل به دو ساعت زمان نیاز دارید و ورود به این کاخ و مجموعه برای عموم رایگان می باشد.

 
5. بازدید از کلیسای نوتردام ( Notre Dame Cathedral)

کلیسای نوتردام یک کلیسای کاتولیک رومی است که در منطقه ی چهارم پاریس و در مجاورت رودخانه ی سن قرار گرفته. این کلیسا نمونه ی منحصربفردی از معماری سبک گوتیک اروپایی است که پنجره های بزرگش شهرت خاصی یافته اند. دوران ساخت آن بسیار طولانی است که از 1163 تا 1345 به طول انجامید و بهمین دلیل تاریخ زندگانی این شهر و کلیسا درهم تنیده شده اند.

در طول سال های متمادی، چندین اتفاق مهم در تاریخ فرانسه در اطراف این کلیسا به وقوع پیوسته ازجمله تاج گذاری شاه هنری ششم انگلستان به عنوان شاه فرانسه در سال 1431، مراسم ازدواج ماری ملکه ی اسکاتلندی در 1558، تاج گذاری ناپلئون در 1804، مراسم تقدیس طاق ژان در 1920 و تجمع ژنرال ها و مقامات دولتی چارلز دوگال در 1970. درون کلیسا بی شباهت به یک غار عظیم نیست که در طول مراسم بزرگ می تواند جمعیتی بالغ بر شش هزار نفر را به راحتی در خود جای دهد!

 
6. بازدید از دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس حدود 607 هکتار وسعت دارد که هزاران اتاق هتل، یک مرکز همایش، مرکز تفریح و خرید، امکانات ورزشی و شهر بازی بزرگی را در خود جای می دهد. این پارک 5 بخش متفاوت دارد: خیابان اصلی USA – فرانتیرلند، فانتسی لند، ادونچرلند و دیسکاوری لند که انواع بازی و نیز رستوران را دارا می باشد. این شهربازی یکی دیگر از سری شهر بازی های خاص دیزنی در دنیا می باشد که در سال 1992 افتتاح شده است. این شهربازی نیز از تمام امکانات رفاهی برخوردار بوده و جزء توریست پذیرترین نقاط شهر پاریس می باشد.

 
 7. بازدید از َArc de Triomphe

اکثر توریست هایی که به فرانسه می آیند کم و بیش با طاق تریومف آشنا هستند که تکمیل کننده ی شکوه قصر الیزه می باشد اما تنها عده ی کمی واقعا متوجه هیبت و تاثیر واقعی این بنا هستند. این طاق در سال 1836 بعد از 30 سال ساخت و ساز با ارتفاع 50 متر و عرض 45 متر به اتمام رسید. سپس برای اعلان رسمی پایان جنگ جهانی اول، خلبان معروفی به نام چارلز گادفروی به عنوان بخشی از مراسم جشن و شادی با هواپیمای دوبال خود بر فراز این طاق پرواز کرد. می توانید به درون طاق وارد شوید و با بالا رفتن از یک سری پله موزه کوچکی را ببینید که مستندی بر ساخت این طاق است. هرچند، دیدن ترافیک در مقابل قصر الیزه کمی ناخوشایند خواهد بود.

 
8. بازدید از قصر ورسای

قصر ورسای یکی از بزرگ ترین قصرهای سراسر دنیا می باشد. این قصر به دستور شاه لوئی چهاردهم (شاه خورشید) ساخته شد و یکی از پربازدیدترین جاذبه های پاریس می باشد. قصر ورسای به تنهایی گواهی بر عظمت و شکوه معماری کلاسیک فرانسویان می باشد و با باغات وسیعی احاطه شده است. ازجمله قابل توجه ترین جاذبه های اینجا می توان به اقامتگاه های مقامات برتر دربار و نیز اقامتگاه ملکه اشاره کرد. سالن آینه معروف ترین اتاق این قصر می باشد که 71 متر طول دارد و شمال اقامتگاه را به جنوب آن متصل می کند.

 
9. بازدید از کاخ (اپرا) گارنیه

کاخ گارنیه یا اپرا گارنیه محل برگزاری اپراهای شهر پاریس از سال ۱۸۷۵ تا ۱۹۸۹ میلادی با ۱۶۰۰ صندلی بوده‌است. این کاخ در ۱۸۶۲ توسط شارل گارنیه شروع به ساخت و در سال ۱۸۷۵ افتتاح شده‌است. نام این ساختمان از ۱۸۷۵ تا ۱۹۷۸ تئاتر اپرا و از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۹ به نام تئاتر اپرا ملی پاریس نام‌گذاری شده بود.

این بنا بخشی از بازسازی و بزرگ شهر پاریس در دوران امپراتوری دوم فرانسه و توسط ناپلئون سوم فرانسه بوده بارون هاوسمن بر آن نظارت داشته‌است. در سال ۱۸۵۸، ۱۲۰۰۰ متر مربع زمین برای ساخت تئاتر، اپرا و رقص‌های باله در نظر گرفته شد. پروژه ساخت بنا در سال ۱۸۶۱ توسط شارل گارنیه به عهده گرفته شد و در سال ۱۸۶۲ ساخت آن با الهام از سبک معماری یونانی و رومی آغاز شد.

 
10. بازدید از پل الکساندر سوم

پل الکساندر سوم در شهر پاریس بر روی رودخانه سن می‌باشد که محل اتصال محله‌های شانزلیزه، برج ایفل و لس اینولید است. این پل به سبک هنرهای نو مابین سال‌های ۱۸۹۶ تا ۱۹۰۰ میلادی ساخته شده‌است. این پل برای اتحاد کشورهای روسیه و فرانسه به نام تزار الکساندر سوم روسیه نام‌گذاری شد. پل پونت الکساندر سوم توسط دو معمار به نام‌های جوسف کاسیان-برنارد و گاستون کوسیان ساخته شده است. از ویژگی‌های این پل نصب ۴ مجسمه برنزی اسب بال‌دار در چهار طرف آن است که بر روی پایه‌هایی با ارتفاع ۱۷ متر قرار گرفته‌اند.

 
11. بازدید از باغ تویلری
یکی از کاخ‌های سلطنتی کشور فرانسه واقع در شهر پاریس و در حاشیه راست رود سن که در سال ۱۸۷۱ تخریب شد. این کاخ سابقاً در ضلع غربی کاخ لوور قرار داشت. پس از مرگ هانری دوم پادشاه فرانسه در سال ۱۵۵۹ جانشین وی کاترین دو مدیچی تصمیم به ساخت یک کاخ جدید گرفت. وی ساخت این کاخ را در سال ۱۵۶۴ و تحت نظر معمار برجسته فیلیبرت دولورم آغاز کرد. نام تویلری به معنی کوره آجرپزی است و علت انتخاب این نام این بود که قبل از ساخت کاخ در این محل کوره‌های آجرپزی در آن مشغول به فعالیت بودند.

کاخ شامل ساختمان‌هایی باریک و طولانی با سقف‌هایی بلند و یک حیاط بزرگ و دو حیاط کوچک بود. کاخ و ساختمان‌هایش در دهه اول قرن ۱۷ توسعه پیدا کردند به طوری که ضلع جنوب شرقی کاخ به کاخ لوور متصل شد. مکان اقامت لویی چهاردهم در زمان ساخت کاخ ورسای درکاخ تویلری بود. طراح فضای سبز لویی چهاردهم، آندره لو نوترباغچه‌ها و باغ زیبایی را در آن زمان برای تویلری طراحی کرد. تویلری پس از نقل مکان لویی چهاردهم به کاخ ورسای در عمل متروکه شد و تنها از آن به عنوان تئاتر استفاده می‌گشت. باغ‌های زیبای آن نیز محل رفت‌وآمد و تجمع پاریسی‌ها شد.

 
12. خیابان شانزه لیزه

شانزِلیزه یا شانزه‌لیزه خیابانی اعیان‌نشین و از معابر اصلی شهر پاریس است. خیابان شانزلیزه در منطقه ۸ پایتخت فرانسه واقع شده‌است. فرانسوی‌ها شانزلیزه را «la plus belle avenue du monde» یعنی «زیباترین خیابان جهان» نیز می‌نامند. خیابان شانزلیزه با زیبایی فراوان، کافه ‌تراس‌های معروف و فروشگاه‌های لوکس یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان است. معنی شانزلیزه «دشت الیزه» است و کاخ الیزه نیز در نزدیکی این خیابان قرار گرفته‌است. الیزه در اساطیر یونان به معنی بهشت است.

 
13. بازدید از کلیسای سَکرِه‌کُر دو مون مارتر

کلیسای سَکرِه‌کُر یکی از مهم‌ترین کلیساهای پاریس است که سالانه میلیون‌ها نفر از آن بازدید می‌کنند. این ساختمان بر بالای تپه‌ای در محله مون‌مارتر بنا شده و بنا بر گزارش سازمان ملی جهانگردی، مقام دوم اماکن توریستی فرانسه را در سال ۲۰۰۶ به خود اختصاص داده است و بدین ترتیب درست پس از کلیسای نوتردام پاریس قرار دارد.

 
14. بازدید از موزه رودین

این موزه که در سال 1919 به روی بازدیدکنندگان گشوده شد، در قرن هجدهم به عنوان هتل مشغول به کار بوده و هتل بیرون نامیده می شده است. آگوستس رودین زمانی در آن زندگی کرده بود و بسیاری از آثار او در اینجا به نمایش درمی آیند. می توانید از موزه و باغ اطرافش بصورت جداگانه بازدید کنید. باغات وسیع اطراف شکوهی بی همتا دارند و با بیش از دو هزار بوته گل رز تزئین شده اند.

 
15. بازدید از باغ گیاهان ( گیاه شناسی) پاریس

یکی دیگر از باغهای معروف پاریس، باغ گیاهان است. این باغ به دستور دکتر گای دو لابروس پزشک مخصوص لویی سیزدهم برای پرورش گیاهان دارویی ساخته شد، و نخستین باغ عمومی پاریس است.

بهترین شهرها برای بازدید در آلمان

خیلی خب! بیشتر از این منتظرتان نمی گذاریم و شروع به بررسی ۳۴ مورد از بهترین و زیباترین شهرهای آلمان می کنیم.

به روز رسانی: این لیست در فواصل زمانی مختلف به روز رسانی می شود. آخرین به روز رسانی در سال ۲۰۲۰ انجام گرفته است.

۱-هایدلبرگ (Heidelberg)

هایدلبرگ یکی از عاشقانه ترین و رمانتیک ترین شهرهای آلمان است. این شهر نه فقط الان بلکه سال های زیادی میزبان دوران رومانتیک فلسفه و ادبیات آلمانی بوده و طیف گسترده ای از شاعران مشهور در این شهر زندگی می کردند.

علاوه بر اینکه قدیمی ترین دانشگاه کشور آلمان در شهر هایدلبرگ قرار دارد، این شهر مکان های جالب و دیدنی دیگری هم دارد؛ مثل یک قلعه، یک شهر قدیمی زیبا و یکی از معروف ترین نمایشگاه های قرون وسطایی.

با توجه به سابقه رمانتیک بودن هایدلبرگ آلمانی ها، پس اصلا جای تعجب نیست که چرا آهنگ “I lost my heart in Heidelberg” (من قلبم رو در هایدلبرگ باختم) ساخته شده.

جاذبه های دیدنی آلمانی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.